Inhoud

Doelgroep

Directies en middenkader (mentoren, leerlingenbegeleiders, graadcoördinatoren, zorgcoördinatoren, beleidsondersteuners …) van alle onderwijsniveaus

Programma

Hoe communiceer je erkennend? Hoe creëer je kansen om competentiegevoel en welbevinden van je lerarenteam maximaal te ontwikkelen? Hoe stel je goede vragen? Hoe waardeer je authentiek? Hoe maak je groeipunten coachend bespreekbaar? Hoe ga je om met bekommernissen en weerstand in moeilijke gesprekken?
De aangereikte inzichten, de veilige oefeningen, de ervaringsdeling uit eigen schoolpraktijk willen ‘goesting’ en ‘vaardigheid’ geven om positief werk te maken van coachende gesprekken bij kleine en grote zorg.  

Rode draad: Mensen (laten) groeien vanuit bekwaamheidsgevoel.      

Begeleider

Marleen Borzée is pedagoog en docent in de Lerarenopleiding, coach, ervaren nascholer, en praktijkonderzoeker in Research and Expertise UCLL. Ze bezielde jarenlang de postgraduaatopleiding voor mentoring en coaching. Ze coacht dagelijks op bevlogen manier studenten, mentoren, leraren en directies. Mensen verbinden en versterken bij hun professionele en persoonlijke bloei en groei is haar passie.

Deze bevlogen tweedaagse training haalt het beste uit onszelf zodat we vol goesting en inspiratie terug vliegen naar ons team.
Echt bruikbaar bij persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Verbondenheid met anderen vertrekt vanuit verbinding met jezelf en ik ervaarde in deze cursus een authentiek rolmodel en handige tools hiervoor.
Interessant, degelijk, inspirerend, enthousiasmerend en met veel warmte gebracht.
Goed gedoseerde actieve werkvormen in aangenaam tempo.