De stem van je kleuters actief en doelbewust uitnodigen in je klaspraktijk zorgt voor nog meer betrokkenheid en plezier in leren, zowel voor de kleuters als voor jezelf. Met de laagdrempelige KleuterKracht werkvormen geef je ruimte aan de inbreng van je kleuters, zonder dat je daarbij het gevoel krijgt dat je de dingen helemaal uit handen geeft. Wie deelneemt aan de navorming krijgt ter plekke de kans om het recent verschenen boek ‘KleuterKracht. Een praktijkboek voor meer stem, keuze en eigenaarschap bij peuters en kleuters’ met korting aan te kopen (17 euro in plaats van 23,5 euro).

Doelgroep

Leraren en schoolteams binnen kleuteronderwijs

Doelstellingen

Na deze vorming heb je handvaten om

  • in te zetten op stem, keuze en eigenaarschap bij kleuters
  • verbondenheid daarbij te stimuleren
  • doelbewust door te bouwen op wat vanuit je kleuters komt
Programma

Voormiddag

  • kennismaken met agency en zijn pijlers: stem, keuze en eigenaarschap in verbondenheid
  • concrete KleuterKracht werkvormen in de praktijk
  • kaderen van de werkvormen in het recht op participatie (Kinderrechtenverdrag)

Namiddag

  • zelf werkvormen uitproberen
  • doelbewust voortbouwen op wat vanuit de kleuters komt
  • praktische vragen
Lesgever

Hilde Stroobants is lector in de lerarenopleiding Kleuteronderwijs aan UCLL. Zowel in haar onderzoekswerk als in haar lessen spitst ze zich vooral toe op leerprocessen en hoe je die kan ondersteunen en stimuleren. Samen met Anne Slaets schreef ze KleuterKracht. Een praktijkboek voor meer stem, keuze en eigenaarschap bij peuters en kleuters. Zowel het boek als deze navorming zijn gebaseerd op onderzoek naar laagdrempelige mogelijkheden om de inspraak van kleuters in hun eigen leren en leven te vergroten.

Georganiseerd door

Education & Development

Inclusief broodjeslunch (inbegrepen in de prijs).

Locatie en periode
Campus Hertogstraat
Campus Diepenbeek
Prijs
€ 110Standaard
€ 50Student
Contact praktisch

navormingen@ucll.be

Analytisch nummer
5 10 10 01 000
Interne referentie
NAV-ED-LEU-2022-020
Misschien ben je ook wel geïnteresseerd in

Andere navormingen voor het kleuteronderwijs