Inhoud

Doelgroep

Deze studiedag is zowel bedoeld voor mentoren die de opleiding voor mentoren gevolgd hebben en verpleegkundigen die studenten begeleiden, als voor verpleegkundigen die rechtstreeks of onrechtstreeks betrokken zijn bij de zorg van de patiënt.

Programma
  • 8u45
    Onthaal en koffie
     
  • 9u00 Start plenair deel voormiddag
    Welkomstwoord
    Belang van klinisch redeneren
    Model van klinisch redeneren (Levett-Jones)

    Pauze
    Eenvoudige toepassing op het model van klinisch redeneren
     
  • 12u00
    Lunch
     
  • 13u00
    In de namiddag wordt gewerkt in kleine groepen (max 10 personen). Aan elke groep wordt een begeleider toegewezen. Op die manier kan het inoefenen van het model van klinisch redeneren aan de hand van een domeinspecifieke casus optimaal ondersteund worden.
    Deel 1 casuïstiek per domein
     
  • 14u45
    Pauze
     
  • 15u00
    Deel 2 casuïstiek per domein
     
  • 16u45
    Plenair: korte presentatie 'Het belang van Empathie' binnen het gegeven Klinisch Redeneren + afsluiting studiedag.
     
  • 17u00
    Einde studiedag
Georganiseerd door

Hogeschool PXL

In samenwerking met

Hogeschool UCLL

Partners
Logo PXL
LOGO UCLL hogeschool