Playing-2-gether: Teacher sensitivity as a basis for inclusive preschools
Hoe kun je als leerkracht verbinding maken met kleuters met wie het moeilijk loopt in de klas? Samen-Spel zet in op het ondersteunen van het vrij spel van kleuters als hefboom voor het verbeteren van de leerkracht-kind relatie. In dit Erasmus+ project werd Samen-Spel uitgeprobeerd in diverse Europese landen (België, Nederland, Slovakije en Portugal). Het project resulteerde in vier outputs. Een eerste output betreft informatieve video’s omtrent het belang van de leerkracht-kindrelatie en de link met inclusief onderwijs. Een tweede output betreft good examples of practice van de Samen-Spel uitvoering. Een derde output betreft een website waar Samen-Spel leermateriaal te vinden is voor leerkrachten en leerkrachten-in-opleiding (https://www.p2g.ukf.sk/nl/start/). Een laatste output is een coaching manual voor ondersteuners, leerlingenbegeleiders en CLB-medewerkers. Alle outputs zijn beschikbaar in het Nederlands, Slovaaks, Portugees, Deens, Engels en Frans.
- Univerzita Konstantina Filozofa v Nitre (SK)