Hoe percipieerden leerkrachten vanop afstand hun leraarschap tijdens de lockdown? We portretteerden 4 mooie verhalen waarin met een heel andere bril naar leraarschap gekeken wordt dan die van de meetbaarheid die vandaag de dag dominant is in het spreken over onderwijs. We vertaalden de verhalen via de onderzoeksmethode van a/r/tography naar vier ‘visual narratives’ met bijhorend tekstmateriaal.
Portretten over leraarschap post-corona
Kruimelpad
We willen leerkrachten inspireren met verhalen waarin leraren, elk op hun eigen unieke manier, de schoonheid van het leraarschap laten zien.
Ken jij ook een bijzonder verhaal van een (toekomstig) leraar, collega, ...? Uit het kleuter, lager, secundair, hoger, gewoon of bijzonder,... onderwijs? Groots of klein? Excentriek of onopvallend? ...? Deel het met ons en verras jouw collega met een eigen portret of een inspirerend pakket postkaarten.
Dit is het resultaat van een onderzoek uitgevoerd door Jilca Van Tienen en Els Van Waes binnen ons expertisecentrum Art of Teaching.
Heb je vragen over dit onderzoek of het resultaat?