Steeds vaker vervaagt de grens tussen gamen en gokken. Jongeren openen lootboxes, wedden met virtuele skins of spelen gokminigames zonder dat ze het als ‘gokken’ herkennen. In deze vorming leer je hoe vaak jongeren er vandaag écht mee in aanraking komen, hoe deze mechanismen werken, en waarom ze zo aantrekkelijk zijn.

Doelgroep

Deze navorming richt zich op hulpverleners, studenten, leerkrachten en andere professionals die met jongeren/ouders werken.

Programma

Tijdens deze vorming leer je leert hoe je signalen van problematisch game- of gokgedrag herkent, hoe je er op een open manier over in gesprek gaat, en hoe je jongeren en ouders versterkt met concrete preventiestrategieën.

De sessie is interactief, met casussen, quizvragen en digitale tools. De inhoud komt tot stand vanuit Gam(e)(a)ble, een SBO project i.s.m. KU Leuven.

Georganiseerd door
Inclusive Society
Inclusive Society
Praktische info

De opleiding duurt 1,5 tot 3 uur (in overleg), vindt plaats op een locatie naar keuze en kan in het Nederlands of Engels worden gegeven.

Datum en locatie (met begin- & einduur)
Locatie in overleg te bepalen
Contact

Maya Geudens

Maya
Geudens
Contact praktisch

Kim Luckermans

Kim
Luckermans
Interne referentie
IS00304