Hoe ga je samen met studenten aan de slag met de uitdagingen van de bedrijfswereld?
Rond die vraag werd binnen een eerder Erasmus+ project Foremlink een methodiek uitgewerkt om challenge based learning toe te passen in een klasomgeving. Met het vervolgproject D-EMIND 'Developing an Entrepreneurial Mindset' ontwikkelen we nu ook een digitale aanpak voor de die challenge based learning techniek.
D-EMIND
Hybride en digitale aanpak
In de nasleep van de Covid-19 pandemie konden we vaststellen dat de omschakeling naar een hybride of zelfs louter digitale aanpak van blijvende aard was. ook zetten we met ondernemend onderwijs sterk in op multidisciplinaire en internationale samenwerkingen tussen studenten waardoor bijsturing van de Foremlink-resultaten en ontwikkeling van nieuwe digitale technologieën noodzakelijk bleek.
De ontwikkelde aanpak wordt voorgesteld binnen de methodologie van het ATOM-model, waarbij voor elke stap activiteiten werden uitgewerkt om deze toe te passen in een digitale klasomgeving. Voor elke fase in het innovatiemodel vind je in één klik een hele lijst van methodieken en activiteiten die je hiervoor kan inzetten.
Elke activiteit wordt stap voor stap beschreven in het training pack en bijkomend lesmateriaal zal ontwikkeld worden.
Daarnaast zal er eind dit jaar een MOOC verschijnen waarin we focussen op co-creatie, Challenge based learning en ondernemerschap in hoger onderwijs. Ook het D-EMIND platform is in volle ontwikkeling – hierop kunnen stakeholders uitdagingen posten en teams vanuit de hele wereld samenwerken om oplossingen hiervoor uit te werken.
Graag meer info over D-EMIND?
D-EMIND is gefinancierd door het Erasmus+ programma en wordt gecoördineerd door UAB Spain. Andere projectpartners zijn UCN Denmark, Hochschule Düsseldorf, Csongrad-Csanad County Chamber of Commerce and Industry (CSMKIK, Hungary) en UC Limburg.
Over Expertisecentrum Smart Organisations
HET RUNNEN VAN EEN MODERN BEDRIJF EN ORGANISATIE VEREIST UP-TO-DATE KENNIS.
Onder andere van de behoeften van de klant, het ontwikkelen en implementeren van een beleidsstrategie, het efficiënt inzetten van marketing- en communicatiemiddelen en het ontwikkelen van een aangepaste organisatiestructuur en personeelsbeleid. In een snel veranderende, complexe wereld is het geen evidentie om op elk moment over de nodige expertise ter zake te beschikken.
Het expertisecentrum Smart Organisations wil daarom een partner zijn voor bedrijven en organisaties.