Artificiële Intelligentie (AI) is overal. Experten hebben het over een disruptieve innovatie, niet in het minst voor het (vreemde)taalonderwijs. Large language models (zoals ChatGPT) slagen erin om heel snel taalcorrecte teksten te produceren die je doelgericht kan inzetten.  Net dat raakt de core business van het (zeker beginnend) (vreemde)taalonderwijs. Hoog tijd dus om ons als taalprofessionals de vraag te stellen hoe we AI op een verantwoorde en effectieve manier in het (vreemde)taalonderwijs kunnen begeleiden en hoe we het (vreemde)taalonderwijs kunnen begeleiden in een verantwoord en effectief omgaan met AI. Er passeren ook enkele top AI taaltools de revue…

Deze navorming wordt ook volledig op maat aangeboden.

Doelgroep

Leerkrachten (vreemde) talen lager en secundair onderwijs.

Trainer

Katrien Dewaele

Katrien
Dewaele
Docent
UCLL

Katrien Dewaele is lerarenopleider Frans binnen de opleidingen bachelor lager onderwijs en secundair onderwijs van UCLL waar ze zowel taalvaardigheid Frans als vakdidactiek doceert. In haar praktijkonderzoek slaat ze de brug tussen inzichten uit onderwijsonderzoek enerzijds en de concrete talenklas anderzijds. Ze focust zich in het bijzonder op de vraag hoe je als leerkracht effectief leerprocessen kan begeleiden op een onderzoeksgeïnformeerde manier waarbij technologie ondersteunend kan zijn. Ze is expert binnen het domein van vreemdetaaldidactiek en deelde deze expertise reeds in diverse coachingstrajecten, publicaties en handboeken.

Datum en locatie (met begin- & einduur)
UCLL Campus Hertogstraat
Prijs

Prijs: 65 euro

Contact

Katrien Dewaele

Katrien
Dewaele
Contact praktisch

Elke Truyens

Elke
Truyens
Analytisch nummer
5101001000
Interne referentie
ED00184