
Evalueren van leren in tijden van generatieve AI
Ontdek hoe AI je evaluaties kan ondersteunen.
We evalueren voortdurend de leervoortgang van onze studenten. Op het eerste zicht zorgt generatieve AI ervoor dat bepaalde evaluatiemethodes waardeloos worden.
Toch kan net die ‘boosdoener’ ook een bondgenoot zijn. Tijdens deze sessie leer je als stroper stilletjes aan boswachter worden in AI-land.
We herdenken bestaande evaluatiemethoden en laten AI helpen onze evaluatie aan te maken.
Leraren en schoolteams uit het kleuter-, lager en secundair en hoger onderwijs. Kortom iedereen met interesse in digitalisering.
Dit aanbod is dienstverlening-op-maat en wordt in-service aangeboden aan scholen en instellingen hoger onderwijs. Meer info? Klik op de rode knop links bovenaan!
Bart Boelen
Bart Boelen is onderwijstechnoloog en expert hybride leren aan Hogeschool UCLL. Hij ondersteunt collega’s en teams in het ontwikkelen van hybride cursussen. Daarnaast is hij betrokken in onderzoekprojecten die zich in het brede veld van hybride leren en onderwijstechnologie afspelen.
Als leerkracht lager onderwijs probeerde hij het maximum te halen uit die ene PC die in zijn klas stond. In de lerarenopleiding van Hogeschool UCLL gaf hij van 2008 tot 2014 het vak ICT voor het onderwijs. Hij behaalde een master in E-learning Design and Development.
Als pedagogisch-ict coördinator van het Atlas College Genk heeft hij digitalisering mee uitgestippeld en ondersteund. Tegelijk trok hij aan de kar van onderwijsinnovatie op de T2-campus in Genk. Momenteel begeleidt hij scholen(groepen) in het uittekenen van een visie en strategie op het vlak van digitalisering. Onderzoek naar hybride leren en zelfregulering vloeit hieruit voort en hiernaast behoort XR ook tot zijn werkterrein.