Inhoud

Doelgroep

Deze studiedag is zowel bedoeld voor mentoren die de opleiding voor mentoren gevolgd hebben en verpleegkundigen die studenten begeleiden, als voor verpleegkundigen die rechtstreeks of onrechtstreeks betrokken zijn bij de zorg van de patiënt.

Programma
  • 8u45
    Onthaal en koffie
     
  • 9u00 Start plenair deel voormiddag
    Welkomstwoord
    Belang van klinisch redeneren
    Model van klinisch redeneren (Levett-Jones)

    Pauze
    Eenvoudige toepassing op het model van klinisch redeneren
     
  • 12u00
    Lunch
     
  • 13u00
    In de namiddag wordt in kleine groepen gewerkt (max 10 personen). Elke groep schuift 1 keer door na de pauze, waardoor elke deelnemer aan 2 verschillende workshops kan deelnemen.
    In een workshop zal een reële casus besproken worden aan de hand van het theoretisch model van klinisch redeneren dat in de voormiddag besproken werd.
    In de tweede workshop zal gewerkt worden rond het didactisch begeleiden van studenten, in functie van klinisch redeneren op de werkvloer.
     
  • 14u45
    Pauze
     
  • 15u00
    Tweede workshop
     
  • 16u45
    Plenair: korte presentatie 'Het belang van Empathie' binnen het gegeven Klinisch Redeneren + afsluiting studiedag.
     
  • 17u00
    Einde studiedag
Georganiseerd door
Partners