Klinisch redeneren voor mentoren en begeleidingsverpleegkundigen UCLL ism PXL (regio Limburg)
Health Innovation
Inhoud
Doelgroep
Deze studiedag is zowel bedoeld voor mentoren die de opleiding voor mentoren gevolgd hebben en verpleegkundigen die studenten begeleiden, als voor verpleegkundigen die rechtstreeks of onrechtstreeks betrokken zijn bij de zorg van de patiënt.
Programma
- 8u45
Onthaal en koffie
- 9u00 Start plenair deel voormiddag
Welkomstwoord
Belang van klinisch redeneren
Model van klinisch redeneren (Levett-Jones)
Pauze
Eenvoudige toepassing op het model van klinisch redeneren
- 12u00
Lunch
- 13u00
In de namiddag wordt in kleine groepen gewerkt (max 10 personen). Elke groep schuift 1 keer door na de pauze, waardoor elke deelnemer aan 2 verschillende workshops kan deelnemen.
In een workshop zal een reële casus besproken worden aan de hand van het theoretisch model van klinisch redeneren dat in de voormiddag besproken werd.
In de tweede workshop zal gewerkt worden rond het didactisch begeleiden van studenten, in functie van klinisch redeneren op de werkvloer.
- 14u45
Pauze
- 15u00
Tweede workshop
- 16u45
Plenair: korte presentatie 'Het belang van Empathie' binnen het gegeven Klinisch Redeneren + afsluiting studiedag.
- 17u00
Einde studiedag
Georganiseerd door
Partners