Onderzoekend leren met jonge kinderen
Education & Development
Denkroutines zijn vaste combinaties van kernvragen die je kan inzetten om het denken van kinderen te versterken. Door die routines regelmatig in te zetten en te verwoorden naar kinderen, kunnen ze die bewust gaan inzetten. Routines die je regelmatig inzet, worden gewoontes, en goede denkgewoontes ontwikkelen helpt kinderen ook later om hun vragen en verwondering in te zetten om te blijven leren. In deze vorming rijken we enkele eenvoudige denkroutines aan, die je vervolgens kan toepassen in de klas.
Doelgroep
Leerkrachten derde kleuterklas en eerste leerjaar basisonderwijs
Datum en locatie (met begin- & einduur)
Locatie in overleg te bepalen
Locatie in overleg te bepalen
Contact
Hilde Stroobants
Hilde
Stroobants
hilde.stroobants@ucll.be
Contact praktisch
Elke Truyens
Elke
Truyens
navormingen@ucll.be
Analytisch nummer
5101001000
Interne referentie
ED00158