
Onderzoekend leren met jonge kinderen
Denkroutines zijn vaste combinaties van kernvragen die je kan inzetten om het denken van kinderen te versterken. Door die routines regelmatig in te zetten en te verwoorden naar kinderen, kunnen ze die bewust gaan inzetten. Routines die je regelmatig inzet, worden gewoontes, en goede denkgewoontes ontwikkelen helpt kinderen ook later om hun vragen en verwondering in te zetten om te blijven leren. In deze vorming rijken we enkele eenvoudige denkroutines aan, die je vervolgens kan toepassen in de klas.
Goed om weten: deze navorming wordt ook op maat aangeboden.
Leerkrachten derde kleuterklas en eerste leerjaar basisonderwijs
Hilde Stroobants
Hilde Stroobants verdiepte zich als lerarenopleider en onderzoeker in leerprocessen, denkstimulering, reflectie en actieonderzoek als methode om zich voortdurend te professionaliseren met het oog op het optimaliseren van het leerproces bij leerlingen.
De standaardprijs voor deze navorming bedraagt 110 euro.