Steeds meer jongeren gamen intensief, maar wanneer wordt dat problematisch? In deze vorming krijg je inzicht in het verschil tussen gezond en problematisch gamen, en leer je werken met het groen-oranje-roodmodel om het functioneren van jongeren beter in te schatten.

Doelgroep

Deze navorming richt zich op hulpverleners, studenten, leerkrachten, en andere professionals die met jongeren/ouders werken.

Programma

Je leert hoe vaak problematisch gamen voorkomt, welke risico- en beschermende factoren een rol spelen (kind, game en context), en hoe je moeilijke gesprekken met jongeren en ouders op een rustige, niet-stigmatiserende manier voert.

De sessie is interactief, met casussen, oefeningen en herkenbare praktijkvoorbeelden. Je vertrekt met concrete handvatten om problematisch gamen vroegtijdig te signaleren en er constructief rond te werken binnen je eigen praktijk.

De inhoud komt tot stand vanuit Gam(e)(a)ble, een SBO project i.s.m. KU Leuven.

Georganiseerd door
Inclusive Society
Inclusive Society
Praktische info

De opleiding duurt 1,5 tot 3 uur (in overleg), vindt plaats op een locatie naar keuze en kan in het Nederlands of Engels worden gegeven.

Datum en locatie (met begin- & einduur)
Locatie in overleg te bepalen
Contact

Maya Geudens

Maya
Geudens
Contact praktisch

Kim Luckermans

Kim
Luckermans
Interne referentie
IS00305