ReflectLeer
Education & Development
Crisissituaties op school komen we allemaal tegen. Weten jij en je schoolteam even niet meer goed hoe hiermee om te gaan? Zijn jullie op zoek naar meer handvaten om moeilijk hanteerbaar gedrag in het basisonderwijs aan te pakken? Maak kennis met ReflectLeer, het reflectie-instrument voor het zorgbeleid moeilijk hanteerbaar gedrag, ontwikkeld voor en door Leuvense onderwijsprofessionals. ReflectLeer bestaat uit een poster met aanbevelingen, een boekje met toelichting en meer dan 50 getuigenissen van onderwijsprofessionals in het gewoon en buitengewoon basisonderwijs.
Het materiaal van ReflectLeer is vrij te raadplegen op Ga zelf aan de slag met ReflectLeer | Leuvenvoorscholen.
.
Doelgroep
Leraren, schoolteams, directies en middenkader
Doelstellingen
- De deelnemers kennen en ervaren de visie rond moeilijk hanteerbaar gedrag die ReflectLeer naar voren schuift
- De deelnemer(s) kennen de belangrijkste aandachtspunten voor het zorgbeleid moeilijk hanteerbaar gedrag in het basisonderwijs en krijgen handvaten om deze toe te passen in hun school
- De deelnemer(s) kunnen het zorgbeleid in hun basisschool evalueren en zo ook bijsturen
Datum en locatie (met begin- & einduur)
Locatie in overleg te bepalen
Locatie in overleg te bepalen
Contact
Caroline Vancraeyveldt
Caroline
Vancraeyveldt
caroline.vancraeyveldt@ucll.be
Contact praktisch
Elke Truyens
Elke
Truyens
navormingen@ucll.be
Analytisch nummer
5101001000
Interne referentie
ED00161