
Zichtbaar Leren in Loose Parts Play
In deze vorming leer je niet alleen hoe je Loose Parts Play organiseert in je klas, maar ook wat je kleuters en jijzelf eruit kunnen leren. Je krijgt er antwoord op vragen als: Wat zijn Loose Parts? Hoe bied je ze aan en ruim je ze weer op? Wat doen jonge kinderen dan zoal met Loose Parts? Welke denk- en handelingsschema’s kan je daarin herkennen? Wat betekenen die voor de ontwikkeling van jonge kinderen? En hoe bouw je daar doelgericht op door met het aanbod dat je verder voor hen samenstelt?
Goed om weten: deze navorming wordt ook op maat aangeboden.
Leraren en schoolteams binnen kleuteronderwijs.
Na deze vorming heb je handvaten om
- Loose Parts Play te organiseren in je klas
- het spontaan spel van kleuters daarin te interpreteren
- door te bouwen op het denken en handelen dat vanuit je kleuters komt
Hilde Stroobants
Hilde Stroobants verdiepte zich als lerarenopleider en onderzoeker in leerprocessen, denkstimulering, reflectie en actieonderzoek als methode om zich voortdurend te professionaliseren met het oog op het optimaliseren van het leerproces bij leerlingen.
De prijs voor deze navorming bedraagt 110 euro, incl. broodjeslunch.