Is je product of dienst introduceren op een nieuwe, buitenlandse markt een goede zet? Wij maken de analyse.
Exporteren kost geld. Weten waaraan je begint, of de markt die je voor ogen hebt voldoende potentieel heeft, wat de beste manier is om die markt te betreden, welke risico’s je loopt, of je zelf klaar bent voor die stap, … Er stellen zich heel wat vragen. Een goede voorbereiding en planning zijn belangrijk. Onze laatstejaars studenten maken voor jou de analyse en doen aanbevelingen.
Groeien via export: wij verkennen je exportmarkt!
Kruimelpad
Wat is het concreet?
Voor wie is het ?
Ondernemers en bedrijven die voor het eerst willen exporteren of die een eerste exportervaring achter de rug hebben maar nog geen exportmanager aan boord hebben.
Hoe wordt dit aangepakt?
Bij de start van het project geef je een briefing aan je studententeam zodat we zicht krijgen op de scope van je exportproject. Onder begeleiding van een ervaren docent gaan de student aan de slag.
Vanuit een landen-, markt- concurrentie- en risico-analyse onderzoeken we welke doelgroepen interessant zijn, wie mogelijke partners kunnen zijn, welke wettelijke vereisten en logistieke uitdagingen zich stellen, welke marketing je best voert en wat de beste methode is om de markt te betreden.
Je team koppelt tussentijds terug en presenteert op het einde van het project de resultaten van haar analyse en aanbevelingen
Wanneer start het?
We starten in september 2023 en leveren je export case op in januari.
Deze bedrijven gingen je voor !
Fibricheck (healthtech), House of Weddings (multisided platform), I Just Love Breakfast (food), Kriket (food), Logis (logistics training), Group Machiels (construction), Pannoc (pharma), RockIT3D (3D-visualisation), Tomoor (food), Tripel V (beverages), Miglot (parfummaker), Hegge (spatborden), Groep Tielen (bouwmaterialen), GTT, (transportbedrijf), SuccesPlanner (papieren planners), LevelIT (nivelleersysteem voor tegelvloeren).