In dit rapport vindt u het overzicht van de resultaten van het onderzoeksproject ‘CLIL in
Vlaanderen’. Dit onderzoek werd uitgevoerd tijdens de schooljaren 2015-2016 en 2016-2017 in het
kader van het praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek (PWO) gefinancierd door Hogeschool UCLL.
Resultaten onderzoek CLIL in vlaanderen
Kruimelpad
Download het rapport
Artikel in International Journal of Bilingual Education and Bilingualism:
Bulté, B., Surmont, J., & Martens, L. (2021). The impact of CLIL on the L2 French and L1 Dutch proficiency of Flemish secondary school pupils. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. doi: 10.1080/13670050.2021.2018400
Via het platform Oasis is een resumé van dit artikel te vinden in verschillende talen:
Nederlands: Heeft Content and Language Integrated Learning (CLIL) een effect op luister- en spreekvaardigheid in de tweede taal en op leesvaardigheid in de eerste taal?
Engels: Does Content and Language Integrated Learning (CLIL) affect pupils’ oral skills in a second language and their first language reading proficiency
Frans: L'enseignement d'une matière par l'intégration d'une langue étrangère (EMILE/CLIL) affecte-t-il les compétences orales des élèves dans une deuxième langue et leurs compétences en lecture dans leur première langue?
Martens, L. (2022). Les avantages de l'enseignement en immersion: La Flandre se laisse enfin séduire.Septentrion 51(5), 100-105. https://revues.be/septentrion