Brand New Inclusion

Brand New Inclusion richt zich op de digitalisering in het onderwijs: op het gebruik van gratis beschikbare educatieve digitale middelen. Aan de hand van een  vragenlijst onderzoeken we de impact van de coronapandemie hierop. Deze vragenlijst wordt ingevuld door leerkrachten en ook door leerlingen, met bijzondere aandacht op leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Daarnaast is er een lessenpakket ontwikkeld om de didactische toepassing van digitale middelen eenvoudig en doelgericht te maken (onder andere in de STEAM-vakken). De lessen in dit lessenpakket zijn gebaseerd op de didactische principes uit  ‘Wijze lessen: 12 bouwstenen voor effectieve didactiek’ (Surma et al., 2019) en in elke les wordt verwezen naar een groot aantal digitale hulpmiddelen die de didactische principes ondersteunen. Om de praktische toepassing te vergemakkelijken, bevat elke les een lesvoorbeeld dat gebruiksklaar is. Het lessenpakket wordt uitgetest op middelbare scholen tijdens het schooljaar 2022-23 en de scholen krijgen na afloop van het project permanente toegang tot de finale versie van alle lessen in het lessenpakket.

Code
ERA BNI 22
Startdatum
Einddatum
Financieringskanaal
ERASMUS+
Projectleider
Projectmedewerker
Expertisecentrum
Partners
  • Archilabo Societa Cooperativa Sociale (IT)
  • IIS F. Alberghetti (IT)
  • IIS Lazzaro Spallanzani (IT)
  • ITAS Giuseppe Scarabelli (IT)
  • Platon mepe (GR)
  • Professional School of Mechanical and Electrical Engineering Pirdop (BG)
  • Universita di Bologna (IT)