
Empathisch Frans voor hulp- en dienstverleners
Tijdens de opleiding gaan we aan de slag met concrete voorbeelden van gesprekken met ouders, cliënten, kinderen, patiënten en oefenen we op basisgespreksvaardigheden in het Frans. Gedurende 6 sessies van 3 uur oefenen we de gespreksvaardigheden en gesprekstechnieken in het Frans gebaseerd op geweldloze communicatie, oplossingsgericht communiceren, actief luisteren en verbindende communicatie.
hulp- en dienstverleners
Een respectvol en professioneel contact realiseren, zowel binnen de hulp- en zorgrelatie, als erbuiten.
We werken aan de hand van dialogen, fiches met sleutelzinnen en sleutelwoorden.
We zetten in op praktische woordenschat voor het werkveld (aangepast aan de werksituaties van de deelnemers).
We wisselen luisteroefeningen, spreekoefeningen en rollenspellen met elkaar af.
We leggen de link naar dagelijkse oefentips, zelfstudie en een online vrij aanbod. Mogelijke thema’s waar intensief rond gewerkt wordt:
• Aborder et accueillir un client/patient + se présenter dans son rôle de professionnel
• Poser des questions
• Paraphraser, reformuler, concrétiser
• Téléphoner
• Gérer les émotions de l’interlocuteur
• Terminer un entretien
Collega Sofie Van Pelt (sofie.vanpelt@ucll.be) schreef mee het boek 'Empathisch Frans voor hulp- en dienstverleners' en staat steeds klaar voor al jouw vragen omtrent dit thema!
UCLL - R&E - Inclusive Society
300 EUR voor het hele traject.