Steeds meer scholen, zowel in het secundair als in het lager onderwijs, worden geconfronteerd met leerlingen die zichzelf verwonden. Dit roept vaak onzekerheid en bezorgdheid op: hoe herken je de signalen, hoe ga je in gesprek en wat kan je als begeleider wél of juist niet doen? In deze lezing krijgt u duidelijke inzichten in de achterliggende functies van zelfverwonding en praktische handvatten om op een ondersteunende en veilige manier te handelen. De focus ligt op de praktijk van leerlingbegeleiders en leerondersteuners in het secundair onderwijs, maar ook leerkrachten en zorgteams uit het lager onderwijs zijn van harte welkom. Benieuwd?

Doelgroep

Leraren (in opleiding), zorgcoördinatoren, leerlingbegeleiders, directies, leerondersteuners, CLB-medewerkers en andere onderwijsprofessionals. Basisonderwijs en secundair onderwijs.

Spreker

Imke Baetens

Imke
Baetens
praktijk Orka

Doctor in de Psychologie, erkend gezinstherapeut en universitair hoofddocent aan de faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen van de Vrije Universiteit Brussel. Ze is gespecialiseerd in gedrags- en emotionele problemen bij kinderen en adolescenten en is oprichter en academisch directeur van het Brussels Consultation Center (BRUCC-VUB), een consultatie-, trainings- en onderzoekscentrum is voor klinische psychologische praktijk. In haar onderzoek richt Imke Baetens zich op maatschappelijk en klinisch relevante onderzoeken in nauwe samenwerking met alle stakeholders. Ze investeert sterk in wetenschapscommunicatie en outreach.

Datum en locatie (met begin- & einduur)
UCLL Campus Diepenbeek
Prijs

30 EUR

Contact

Kristof Das

Kristof
Das
Contact praktisch

Kim Luckermans

Kim
Luckermans
Analytisch nummer
6353500000
Interne referentie
IS00276