Een unieke studiedag over gedrag in de klas & vernieuwing in het onderwijs.

De focus lag, net als tijdens vorige edities van de studiedag, op sterk omgaan met moeilijk hanteerbaar gedrag en dit voor basisscholen, scholen secundair onderwijs, gewoon en buitengewoon, leersteuncentra, … met extra aandacht aan effectief en traumasensitief lesgeven.

Naast moeilijk hanteerbaar gedrag was er ook een krachtig aanbod rond veranderingsprocessen implementeren in het onderwijs met de focus op leiderschap en sterke teamwerking om de kwaliteit van onderwijs te verbeteren.

Beschikbaar materiaal

Het gebruikte materiaal wordt momenteel opgevraagd en verzameld. Alles wat we ontvangen, wordt op deze pagina beschikbaar gesteld.

Moeilijk hanteerbaar gedrag - Inez Vandenbussche.pdf

De traumasensitieve school - Anton Horeweg.pdf

Wat als kinderen teveel stress hebben - Eva Kestens.pdf

Een nieuw sanctiebeleid_Neen de basishouding versterken - Hervé Meykens.pdf

Verzet bij leerlingen met autisme - Wilfried Peeters.pdf

Een uitdagend beleid door en voor CFS leerlingen - Tine Bos.pdf

Kamp Waes en veranderingsprocessen op school - Els Dammekens.pdf

Verbinding kleuters moeilijk hanteerbaar gedrag Kansrijk onderwijs - Caroline Vancraeyveldt.pdf

Zorgbeleid moeilijk hanteerbaar gedrag basisonderwijs - Caroline Vancraeyveldt en Karin Jacobs.pdf

Aan de slag met off task gedrag in de klas- Flore Geukens en Zachary Ergish.pdf

Kansen creëren voor cognitief talent - Kim Kiekens.pdf